POSITIV!

Det var superkul igår när Amanda var med i stallet! Vi red en stund på banan och skrittade av dem på vägen efteråt. Jag tränade på stora snabb volt och sedan liten och långsam. I början gick det sådär men sen fick vi till det :D

 

Idag gjorde jag ett pass på banan och mamma och Roger longerade Cayenne samtidigt :) idag hade jag bara en sak i huvudet när jag tränade. POSITIV POSITIV POSITIV. Inte bli irriterad om det inte blir rätt första gången, utan göra om och göra rätt. Och det gick kanon. I bytena så blir Goss snabb, skjuter iväg och det har resulterat i att jag tagit honom i munnen och bromsar, vilket i sin tur leder till att han blir stressad. Så idag mina vänner, tog jag inte i han alls utan la snarare fram handen. Han fick löpa så fort han kände för och det gick mycket bättre faktiskt! :D och han var nöjd! Det gör mig inget att han rusar iväg lite i bytena i början. Han måste ju lära sig först vad som är rätt, sen kan vi finslipa (: så tänker jag. Han ska tycka att det är roligt också!

 

 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback