Tränat Cayenne

Idag var det tänkt att jag skulle träna bägge hästarna eftersom jag är ledig och allt. Men det blev att jag bara red Cayenne. Min lilla gosse såg trött ut så han får bara ta det lugnt idag ;) 

Träningen med Cayenne gick verkligen superbra! Red i skritt och trav och gjorde massa övergångar och volter. Det blev mycket svängar i serpentiner och vi tränar på att behålla formen trots att vi byter varv, och hon var jätte duktig!!! :D hon är ju fortfarande lite obalanserad men hon är så känslig och det gör det så mycket lättare att ställa om och runda henne :) tränade lite också på att sitta ner i traven, hon tycker fortfarande det är lite ovant men hon lyssnade på mig hela tiden och när jag satt av var jag riktigt nöjd! 

Dessutom så börjar hon också bli väldigt mycket finare i kroppen. Ballongmagen börjar försvinna och hennes innan väldigt taniga rumpa börjat nu ta form och bli en rund fin arabstjärt ;) finafina häst!























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback