Ridit båda hästarna

Idag har jag jobbat till fem, och efter det åkte jag direkt till stallet! 
Jag började med att rida Cayenne. Travade en bra stund först och tränade på att byta varv genom att rida i en åtta. Innan så vill hon gärna dra åt något håll och faller ut. Men idag tränade jag på att hon skulle ha bogen på plats och det gick jätte bra! Sedan tränade jag lite på galoppen och i höger varv gick det super, men i vänster så fattade hon fel galopp rätt många gånger innan det blev rätt. Hon blev lite sur på mig och gjorde nåt bocksprång, men till slut fattade hon rätt och då slutade jag efter det :) 

Sen red jag på Goss och jag har nu kommit fram till att han måste lära sig byten. Jag började ju träna det litegrann för ett tag sedan men av någon anledning så rann det ut i sanden. Men nuså ska jag bannimej börja med det igen. Jag lyckades få till ett byte åt varje håll idag, men han gjorde bara ett rent byte och det andra blev det kors först men sen fick han med sig alla benen så det blev rätt. När han gjorde det rena bytet så slutade jag där, så jag är stolt över hans insats idag :D 





















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback