Resultat ifrån tävlingen!

Förlåt för att jag inte bloggade igår, men jag var helt slut verkligen. Men här kommer en sammanfattning iallafall :)
 
Första klassen jag red var western riding. Han kändes lite tittig och spänd i början av mönstret. Däremot efter sista galoppen och när det bara var en liten del kvar så kände jag hur hela han slappnade av och lydde mig totalt! Visst, mönstret i sin helhet var ingen hit, men det gjorde mig inget. Jag var jätte nöjd ändå eftersom jag fick han som jag ville i slutet. Det blev en elfteplacering av nitton och det är jag jätte nöjd med! 
 
Sen var det ju bara reiningen kvar. Tyvärr så blev det en lång väntan så Goss fick komma in i transporten och stå och käka en stund innan det var dags för min klass. Reiningen tyckte jag själv inte gick sådär jätte bra. Volterna gjorde han bra och när vi bytte galopp var han jätte duktig. Men när jag galopperade mot stoppen så rusade han och jag kunde knappt få stopp på honom. Han blir för taggad och jag tappar kontrollen. Rollbacksen satte han hyfsat och även backningen. Men när jag red ut så var jag inte nöjd, medan mamma och Roger tyckte att det såg rätt bra ut. När det var dags för prisutdelning så blev jag jätte chockad när jag kom på femteplats av arton. Det betyder att det antagligen såg mycket bättre ut än vad det kändes ;) haha! 
 
Men jag är helt okej nöjd efter tävlingsdagen igår. Jag är konstigt nog mer nöjd med western ridingen än reiningen trots sämre placering i den första, men det är ju ens egen uppfattning som räknas, inte rosetterna ;) Det gick ju bättre den här gången i Ulricehamn iallafall än sist jag var där ;) men nu ska jag träna på stoppen i veckan och blicka framåt till tävlingen på lördag i Fristad :D här kommer massa bilder ifrån igår!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback