Magic monday!

Herregud, vart ska jag börja. Det spritter i hela kroppen och jag är så stolt över den lilla bruna hästen :D 
 
Idag möttes jag och Emmy i stallet vid halv tio. Jag fick ställa tillbaka alla hinder ifrån igår och passade på att sladda banan. Sedan gjordes hästarna iordning och så tog vi upp dem till banan. Jag hade tänkt att galoppera Cayenne för första gången på banan idag, men eftersom hon är SUPERBRUNSTIG så kände jag att det kanske var bättre att göra det en dag när hon inte är så "stoig". 
 
Emmy red iallafall på Cayenne och jag på Gossen. Han är lite trött nu, han har gått så mycket det senaste så jag skrittade bara en stund och travade några varv. Ett väldigt lätt pass för hans del. Emmy travade på Cayenne och det såg jätte bra ut! Emmy är så duktig på att rida, och hon är duktigare på engelsk ridning än vad jag är ;) och eftersom Cayenne skötte sig så bra trots brunsten så bestämde jag mig för att testa galoppera på henne på fyrkanten. Det är första gången jag galopperar utan någon som håller i linan. OCH VAD DUKTIG HON VAR!! :D det var inga problem alls. Hon fattade fel galopp i vänster varv en gång, men det är hennes "svåra varv". Men det gjorde inget, hon var en ängel. Inga dumheter alls. Sen kanske det inte ser jätte snyggt ut men att ha gjort den delen för första gången känns underbart! Nu kan man börja jobba med galoppen också, det känns verkligen helt fantastiskt!! :D så idag är jag en lycklig ryttare, och så tacksam för att Emmy är med och hjälper till! En eloge till henne :) 
 
Vet att det har vart mycket filmer det senaste, men idag kommer en till. Emmy filmade när jag galopperade och det måste ju arkiveras. Lägger upp det lite senare :) 
 
På bilden är det Emmy och Cayenne. Så fina är dem :) 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback