Tränat bägge hästarna!

Jag började med att rida Gossen idag. Började med att trava en stund och sedan böjde jag honom åt alla håll. Det hade blivit en stor pöl med vatten på ena kortsidan som jag passade på att galoppera igenom. Men Gossen är totalt orädd för vatten så det var ingen utmaning ;) däremot så tyckte jag inte han gav 100 % idag. Han var lite loj och ville inte lyssna riktigt. Han var helt enkelt ouppmärksam så jag blev lite sur på honom. Men i slutet skärpte han sig trots att passet kunde gått mycket bättre om han hade vart lite mer på hugget. Men alla har vi ju våra dagar ;) 


Efter det red jag Cayenne på banan också. Hon var riktigt pigg idag och hon vill gärna springa iväg. Hon är inte stissig på det viset, men hon gillar att springa fort ;) fick jobba mycket i skritt för att få henne och lyssna. Mycket volter och rida i åttor. Hon är rätt stel i ena sidan också så jag försökte böja henne så gott det gick iallafall. I slutet kände jag att hon lyssnade på mig ordentligt så då slutade jag där! 


Agnes filmade lite när jag red Goss som jag lägger upp imorgon! Dessutom så funderar jag på att åka till Sussies häst & fritid och rida i ridhuset imorgon. Håller det lite öppet men om jag är pigg imorgon och inte förkylningen tynger mig så åker jag nog! Men nu ska jag sova :) godnatt!



















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback