Onderbara Onsdag!

Nu har jag haft en rejäl hästdag på min lediga dag från jobbet :D

Började med att mocka och fixa höpåsar. Sedan tog jag och Gossen en riktig långtur på cirka 2 timmar. Red igenom lagmansholm och sedan in på någon skogsväg jag inte kände till. Där blev det klättring och gick igenom lite bäckar :) han skötte sig exemplariskt. Däremot när vi skulle över järnvägen för sista gången för turen så kom det givetvis en gigantisk lastbil som Gossen inte ville passera. Det var på en smal väg utan "mötesplats" såklart. Så där fick jag hoppa av och tacka den gulliga chauffören för att han stängde av motorn och lät oss gå förbi i lugn takt! :)

Efter det red jag Cayenne på banan och skrittade ut med henne en sväng också. Hon är verkligen lugnet själv, inte ens tittig var hon ;) idag använde jag westernsadeln på henne och ett simpelt träns utan nosgrimma. Det gick lika bra det :D

Så idag är jag jätte nöjd med bägge hästarnas insatser! Jag kommer sova gott inatt ;D

 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback