Nyttig träning!

Idag var det jobb till 17 och sen direkt iväg till stallet :D

Och denna dag har jag haft en jätte nyttig träning! Värmde upp med mycket trav och flyttningar (som vanligt) ;) sen la jag en bom på mitten av banan och galopperade först bara över den några gånger. Fick honom att beräkna avstånd och han skötte det jätte bra :) sedan tränade vi på att han skulle byta galopp över bommen. I början förstod han nog inte riktigt vad jag menade, men efter 3 försök så satte han det :D så det blev galopp i en åtta med byte över bommen. Han verkade tycka att det var skoj också och han kändes stabil och mjuk. Blev också lite små galoppvolter och förvänd galopp!
Så sammanfattningsvis så gick passet jätte bra och jag tror att jag får vara lite påhittig med såna övningar eftersom han tycker det är skoj :D

Så nu är hästarna ute och äter gräs igen. Nu är dessutom flughuvorna på, det börjar bli sommar!!!

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback