Mer utförligt om lördagen!

Har vart dålig på att blogga i helgen men det är bara för att jag haft så sjukt mycket att göra. Men nu tänkte jag berätta lite mer ingående om tävlingen i lördags.

Det började med att jag red fram honom till första klassen. Jag höll på att svettas ihjäl eftersom det var så varmt. Gossen kändes pigg och alert men var rätt så ofokuserad. Han kändes lite väl taggad och jag försökte ändå trötta ut honom litegrann men hästen har mer energi än jag trodde. När vi kom in på horsemanshipen så gick ändå mönstret helt okej. Precis i galoppfattningen skulle han bajsa och lyckades få korsgalopp ;) men men.. Sen när vi kom ut på spåret så hoppade han jämfota p.g.a en spegel och efter det var det kört. Han sprang på bäst han ville och i galoppen rusade han bara runt. Spelade ingen roll hur mycket jag försökte lugna honom och sitta djupt ner i sadeln, för han hade bestämt sig för att rusa.. :/

I reiningen så värmde jag upp han väl och jag tyckte ändå att jag hade han där jag ville. Han var samlad och lyhörd och det kändes bra. MEN när vi kom in och skulle göra mönstret så gav han mig fingret. Han var tokig och bara löpte precis som han ville! Jag kan lova att jag var rätt arg när jag gick ut därifrån. Jag vet inte anledningen till att han betedde sig som han gjorde, och han har aldrig vart sån förut. Men även hästar kan ju ha dåliga dagar så det är bara att blicka framåt :)

Och å andra sidan så har alla andra tävlingar med Gossen gått bra och det måste få gå dåligt någon gång också. Så nu har vi den gången gjord ;) så nu är det bara att fortsätta träna!

Tack till Frida som var med mig på tävlingen i Ulricehamn och var ett superbra stöd! <3

Nu ska jag fortsätta jobba och så blir det stallet i eftermiddag! Vi hörs då :D

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback