Magisk känsla!

Vilken hästdag jag har haft!!
Jag kom till stallet och började med att sladda banan, och Goss höll mig sällskap vid staketet ;) sedan började jag borsta Cayenne. Borstade henne i typ en timma så att hon blänkte :D sedan fick hon på sig skydd (för första gången) och tränade henne. Longerade henne en stund på banan och hon var jätte duktig. Blev till och med lite galopp på volten och hon var jätte duktig. Hon gäspade som tusan efter passet! Haha

När jag var klar med det så ställde jag henne i spolspiltan och duschade hennes otroligt långa man! Hon har blivit mycket bättre med vattnet nu sen vi har tränat :) schamponerade så den blev helt ren!

Sen borstade jag även gossen i en timma, vill få bort all vinterpälsen nu!! Men vi är på rätt väg, nu är det inte många lager kvar tills han får sin fina guldfärg på hela kroppen :D

Det blev ett pass på banan på Goss! Idag hade jag stångbett för första gången på länge. Han gick så jävla bra!! Det var en magisk känsla! Han var taggad men ändå samlad och bar upp sig riktigt bra, kändes som att jag bara behövde åka med trots att jag red på en hand! Det är så roligt också för nu när vi gör rundowns så blir han riktigt taggad. Och vilka stopp hästen gjorde idag!!! La fram handen och stoppade och han satte under hela bakdelen och slidade riktigt fint :D så nu är jag så stolt över pållarna hos Stall Petit... :D

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback