lite av allt!

Idag har bägge pållarna fått nya skor. Hovarna växer som tusan nu! alltid lika skönt när dem fått nya skor tycker jag :) jag hade lyxen att hästarna var färdigskodda när jag kom till stallet efter jobbet. Så det var bara att börja fixa iordning Goss för ett pass på banan. Red på stångbettet idag och jag tycker verkligen att funkar jätte bra med det. Jag tror faktiskt att han gillar det bättre dessutom :)
Idag blev det träning på byten. Har ju precis börjat träna på det men det går riktigt bra! Kör lite övningar som Frida visat mig, och han gör inga klara byten än, men det är knappt ett halv travsteg emellan innan han byter. Så idag förstod han vad jag menade. Idag är första gången som jag tränar byten. Innan så har jag alltid brytit av till trav och sedan bytt, men idag testade vi lite nytt. Han skötte sig riktigt bra. Några byten blev korsgalopp och knappt ett halvt travsteg emellan men det är en bra bit på vägen :D Så nu får vi fortsätta nöta!
 
Imorgon tänkte jag åka och rida på morgonen (trots att jag faktiskt för en gångs skull är ledig) Men jag ska hjälpa en vän med lite grejer och så på dagen och då kan det va skönt att ha det gjort!
 
Fotade hästarna lite när vi släppte ut dem i den stora hagen idag så här kommer dem :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback