Friday!

Sista arbetsdagen för denna veckan har börjat! Hoppas den går fort idag för jag vill bara iväg till stallet och börja fixa och dona.
Som sagt så kommer hovslagaren och fixar hästarnas fossingar, och Emmy kommer vid halv sex och ska hjälpa mig när jag ska träna på mönstren. Fick se horsemanship-mönstret igår och blev jätte glad över att det för en gång skull inte är galoppfattning på rakspår, vi har inte haft någon tur där nämligen! Så det var positivt att galoppfattningen görs på volten :D men avsaktningarna ska vara fina och mjuka så det är lika bra att träna på det idag!

Så ska ju Goss badas, bilen skall packas och transporten ska förberedas. Längtar jätte mycket till imorgon :D men vi hörs sen!

Här kommer en bild på western horsemanship-mönstret. Och efter man gjort mönstret så går alla ut på fyrkanten och lyder vad högtalarna säger. För er som inte vet vad grenen innebär så bedöms ryttaren till max, hur man hanterar hästen, hanterar situationer om det blir fel, sits och mjukhet osv.

Reiningmönstret har jag tyvärr ingen bild på ;)

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback