Ridpass och putsning!

Nu är jag precis klar i stallet... Fixat alltihop och ridit.
Ridpasset gick bra, han var lite segare idag så fick väcka honom några gånger. Han var lite tung i vänstergaloppen så fick jobba honom mycket där tills han släppte bettet helt och jag bara kunde åka med. I slutet hade han fått upp ett bra flås och gick riktigt bra! Tränade rollbacks idag igen och dem gjorde han kanonbra ;) han fattar verkligen vinken nu och kommer iväg i galoppen mycket bättre :D
Efter det så skrittade jag av honom på vägen. Man märkte att han var trött för han skyndade inte på direkt. Men det är inte så konstigt, han har gått mycket nu det senaste. Så därför tänkte jag låta honom vila imorgon. Ska ändå jobba 12-19.30 så det är lika bra :)

Passade på att putsa min sadel när jag ändå var igång! Åh så fint den blänker nu ;)

Nu står hästarna och äter sin lunch och jag ska bege mig hemåt och vila en stund för att sedan åka till jobbet!

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback