Positiv pålle!

Åh, idag känns det bra. Riktigt bra... När jag kom till stallet var det fortfarande ljust så jag passade på att fixa iordning honom på utsidan. Var gott att stå i kvällsolen när det inte var så kallt! Och Gossen var så duktig idag när jag red. Inte alls som igår ;) idag var han väldigt positiv och samarbetsvillig. Han lyssnade från första stund ända till slutet. Vi började med övningarna, (som vi inte lyckades med igår) och HE NAILED IT! Jätte fin i munnen och väldigt böjbar :) Det är så härligt att känna att han helt släpper bettet och verkligen lyssnar på varje hjälp. Övningarna går ut på att böja nacken höger/vänster stillastående, i skritt och backning. Även på små volter och i åttor. Han ska vara väldigt lyhörd och inte vara motstridig i munnen. Och det var han inte :D  När vi var klara med det så tog jag lite galopp på åkern för att han skulle få springa av sig lite och det tackade han inte nej till ;)
 
När Goss var klar och inne i boxen så var hela familjen Anzén nere i stallet och fixade. Jag och mamma borstade Cayenne, Roger kastade ner hö och Agnes gullade med kaninen. En riktigt mysig kväll :)
 
Imorgon tänkte jag också sysselsätta Goss med nåt eftersom jag ska på uteritt hos Frida på onsdag och för att vara på den säkra sidan så är det nog rätt bra om han får göra av med lite energi imorgon ;) vet dock inte än vad det blir men nåt iaf!
Agnes fotade lite under mina skrittövningar :)
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback