Ifrån söndagen!

Igår var jag förbannad. Skulle göra ett inlägg, men det funka inte!! Så jag får göra det nu, en dag för sent.

Igår red jag Gossen. Tanken var att jag skulle skritta vår allé bort (den är cirka 500 meter) och trava tillbaka som lite uppvärmning. Men det blev trippande hela svängen. Han var så energisk att han inte ens kunde skritta! Haha. Sedan skulle jag göra lite lösgörande övningar i skritt på banan. Och det gick åt helvete. Det var varken min eller hans dag. Han var totalt okoncentrerad och lyssnade inte alls. Dessutom var det så kallt att jag höll på att frysa ihjäl och det gjorde mig inte mindre irriterad. Det slutade med att jag fick göra något han är riktigt bra på, berömma och sluta där. Var ingen idé att bråka en dag som denna! Men å andra sidan, även hästar kan ha dåliga dagar och det är bara att gå vidare och testa nästa gång, alltså ikväll ;)

När vi kom ner till stallet såg man så tydligt på honom att han såg att jag var grinig. Han stod helt blickstilla i gången när jag sadlade av och såg sådär ledsen ut. Men då kunde jag inte hålla mig så han fick en godis, pussar och så gosade jag med honom. Då blev han glad igen ;) nya tag ikväll som sagt!

Vår lilla kanin har flyttat ut till stallgången nu och har fått en beundrare! ANNIE. Hon är helt besatt av kaninen, äntligen ett djur som är mindre än hon själv. Till och med katterna är ju större än henne ;)

Vill dessutom visa mitt helt sjukt bra skrittäcke. Det köptes på Sussies för några år sedan, men ser fortfarande ut som nytt! Det är tjockt och varmt :) det är också perfekt till westernsadeln eftersom det är skuret efter en och bra fästen i sadelgjorden!

Ikväll ska jag ge mig på övningarna igen, hoppas på bättre lycka. Men han hade ju faktiskt vilat en dag så han hade la överskottsenergi! Haha.

Bilderna kanske hamnar lite huller om buller men bloggen krånglar!!

Vi hörs ikväll!

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback