Hästkött?

Folk fortsätter att debattera och skämta om den stora skandalen med hästkött i Findus lasagne. I början var det kaos, vem fel är det och hur många har ätit det? Blablabla..
Nu är det som att diskussionen har bytt riktning. Nu börjar istället fler sälja hästkött eftersom befolkningen insett att dem faktiskt tycker att köttet är supergott... Skämten flödar och köttmarknadschefen råder folk till att äta hästkött istället för nöt eller fläsk eftersom hästarna har haft ett bättre liv och har blivit mer pysslade med.. Huh? Jag trodde att iaf våra svenska kor hade det rätt bra?
Något som gjorde mig riktigt irriterad var att en snubbe på kanal 1 satt och sa att det var synd om hästarna när det gäller Findus eftersom det inte stod på paketen att det var dem vi åt. Alla i tv-soffan garvar. Att hästarna borde få cred för att vi äter dem. Huh igen.. Jag önskar att det var han som stod på paketet.. Grrrr..
Jag tycker bara att det är löjligt att folk helt plötsligt skall börja äta MASSA häst. Butiksägare på tv sa idag att de fått beställa dubbla leveranser eftersom ALLA vill käka häst. Inte jag.

Min åsikt är följande:
Jag skulle aldrig vilja äta hästkött. Dem ligger mig för varmt om hjärtat och det skulle vara som att äta hund?!
Absolut, det är en skandal att det är felaktigt kött i lasagne... Men alla som skämtar och driver om det, släpp det nu, det börjar bli gammalt...

Och sådana här bilder flödar på Facebook, och jag brukar inte ta åt mig, men vad fan... Vart går gränsen tycker du?

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback