ALLT OM CLINICEN!

Kära läsare, kära vänner, kära hästfolk... Jag har haft en av de bästa hästdagarna i mitt långa hästliv!
Kosseclinicen för Robert Lagergren idag gick så JÄVLA bra. Jag kan inte sluta le ens. Jag sprudlar av glädje trots att jag är så himla trött i kroppen ;)

Jag hade första passet halv nio på morgonen. Var lite trött dock eftersom jag jobbade till 00.30 på natten och var uppe klockan 06.00. Men lite nervositet och spänning gör att man glömmer att man sovit lite.

Första passet körde jag cuttingmaskinen. Blev förvånad över hur duktig han var. Efter några vändningar och supertips ifrån Robert gjorde att han gjorde vändningarna jätte bra!! Han var riktigt taggad och älskade den flygande flaggan ;)

Efter resten av gänget också tränat så blev det pizza i Vårgårda! En väldigt trevlig lunch :D

Andra passet så fick jag ta en kalv längs kortsidan. Och helt ärligt, DET GICK SÅ BRA SÅ JAG TROR INTE DET ÄR SANT!!!! Jag är helt förbluffad, imponerad och sprudlande glad över insatsen idag. Gossen var otrolig verkligen! Han klarade vändningarna superbra, hade koll på kalven och blev till och med kaxig emot den. Han var intresserad att följa den hela tiden och blev aldrig loj! Fick en jätte bra kalv att jobba med också. Vändbar men ändå lite långsam vilket var perfekt eftersom vi gjorde detta för första gången. Fick massor med beröm av Robert. Han var riktigt impad han också, så roligt att höra!!

Jag tänker skita i att jag låter skrytig nu, men jag säger det igen, Gossen var så himla bra. Vi har fått ut så himla mycket av denna dagen. Fina, duktiga pålle!!

Kommer ett filmklipp av passet med kalven imorgon!

Ett stort tack Robert Lagergren!
Och tack till bästa Frida som var min högra hand hela dagen :)

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback