Varmt och svettigt!

Idag kom jag till stallet vid halv tolv! Solen stekte verkligen men jag kände att jag verkligen behövde rida idag. Han vilade ju dessutom igår ;)
Så jag sadlade och red ett helt vanligt pass på banan. Löshoppningsanordningen står kvar så ytan var lite mindre men det gjorde inget! Nu kommer vi nog löshoppa rätt ofta så det kan lika gärna stå kvar!

Passet gick bra, han var lite seg idag men det är ju inte konstigt när det är så varmt! Vi bägge var rätt svettiga när vi klara, så nu har jag ställt in hästarna en stund. Vi brukar göra så eftersom det är gott för dem att få en paus ifrån värmen och flugorna. Det är dessutom väldigt svalt och skönt i stallet och dem ser riktigt nöjda ut över att få komma in några timmar :)

Idag börjat jag jobba klockan fem, och det är samma ända fram tills onsdag. Men på torsdag är jag ledig och då drar jag och några vänner till Ullared! Det ska bli skoj :D

Men nu har jag satt mig i en solstol och tänkte bli lite brunare innan jag måste åka till jobbet! Tjingeling :)

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback