Såna framsteg! :D

Alltså jag blir så himla glad... Idag åkte jag till Sussies för att köpa lite spån, foder och saltsten... Sen direkt till stallet för att träna Cayenne. Tanken idag var att jag skulle göra lite övningar ifrån marken och KANSKE sitta upp på henne. Jag spärrade av ridbanan litegrann så jag hade en yta på 8*8 meter. Med hjälmen och skyddsvästen på gick jag upp till banan och började med att träna på att flytta henne från marken, släppa henne så att hon följer mig och stå i stigbyglarna. Jag hade bara repgrimma och sadel men hon var så duktig så jag hoppade upp. Skrittade litegrann och hon flyttade för skänkeln jätte bra! :D jag hoppade upp och hoppade av några gånger och sen slutade jag där! Hon fick massor med beröm och jag är så glad över vår insats idag :D

Sedan var det Goss tur. Han tricktränade jag och han var superduktig! Han hade endast repgrimma på sig och han kastade jag mig upp på barbacka och gjorde alla möjliga grejer. Satte mig bak och fram, kastade benen över halsen och ställde mig faktiskt på honom, mest för att se hur mycket han litar på mig. Har aldrig gjort det förut men han skötte sig galant. Han stod och halvsov medan jag brötade runt på hans rygg ;)

Så nu står hästarna inne och vilar sig ifrån solen och jag ska alldeles strax åka hemåt! Underbar hästdag med stora framsteg :D det gillar jag!

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback