Halvbra!

Ridpasset idag gick faktiskt sådär. Hade engelsksadeln och ett vanligt 3-delat bett. Men i början kändes han väldigt tung och ridbanan var rätt djup också. Fick jobba mycket med att han skulle bära upp sig och lyssna. Hade lite galoppbommar också för att variera det hela lite. Men Gossen är inte den som är rädd om sina fötter direkt. De första gångerna vi galopperade över felbedömde han ganska mycket och det blev slarvigt. Men efter jag kortat upp honom lite till så gick det mycket bättre :D
När jag ridit igenom honom ordentligt så släppte äntligen allting och det gick som smort! Då "gav" han sig och jobbade med mig ordentligt. Synd att det skulle ta sån tid bara ;) haaha! Men han har gått riktigt bra dem senaste dagarna, och idag kanske jag inte är 100% nöjd, men det är ju så med hästar! Efteråt så skrittade vi iallafall ut en liten sväng, och självklart så börja det ösregna så nu är jag pisseblöt!!

Nu sitter jag och väntar på att klockan skall gå så mamma kommer hit och så ska jag hjälpa henne att tömköra Cayenne!

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback