En riktig kortis!

Idag käkade jag middag med mamma, Roger och Agnes efter jobbet. Sill och förskpotäter, riktigt gott!! Jag älskar sill :D haha!

Sen gick jag ner och fixade Goss medan Roger sladdade banan. Och det som är så himla bra är att Roger fixat längre "piggar" på sladden nu så banan blir lite djupare och mjukare! Otroligt bra underlag och det kommer jag även kunna stoppa på! :D

Så jag red upp på banan och började rida, och han kändes helt magisk! Väldigt pigg och framåt men inte olydig :D när jag hade travat i ungefär 15-20 min så började det ösregna. Och inte lite heller utan det började vrääääka ner! Så jag travade snabbt som attan ner till stallet. Så stod jag och Goss dyngsura i stallgången en stund i hopp om att det skulle sluta. Men icke, så jag sadlade faktiskt av igen och slutade där. Vissa kanske hade fortsatt och rida, men vad får jag ut av att piskas av stora regndroppar?

Men nu skiner givetvis solen igen ;) så imorgon kommer Emmy till stallet igen och förhoppningsvis så skall hon rida Goss lite imorgon också :D

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback