Otur!!!

Inte nog med att jag hade otur att Goss nu tappat en sko, utan nu är Cayenne lite halt på ett framben. 
 
Tog upp henne till banan för att tömköra, men jag märkte ganska snabbt att hon inte rörde sig som hon brukar. Jag tog bort tömkörningstyglarna och longerade henne på en volt och såg att hon ömmade lite på höger fram... Kan inte hitta någon svullnad och ingen ökad puls i benet, så förhoppningsvis kanske hon bara slagit i sig eller nåt, något som går över fort hoppas jag! Så hon får vila några dagar så ska jag kolla henne igen efter det :) 
 
Istället så fick jag rycket och gjorde rent min sadel. Först sadeltvål och skrubbade den, och sedan läderbalsam! Så nu skiner den så fint! Passade på att smörja mina träns med, även dem jag inte använder så ofta ;) 
 
Så vad ska jag göra nu? Hovslagaren kommer inte förrän på fredag och jag är träningssugen! Menmen, jag får väl ta ledigt ifrån träningen ett par dagar... Skit också!!! Haha 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback