Mig och hästarna!

Jag heter Ida Anzén och äförts 1990. Jag har hållt på med hästar sedan jag var 3 år gammal och ärligt talat så känns det som att jag är född på hästryggen! Jag älskar att rida, träna och pyssla i stallet. jag växte upp med mitt fina, fina arabiska fullblod Petit. Hon var min stjärna och vi gick igenom allt tillsammans. Vi köpte henne som oinriden när jag var sju år. Med mammas hjälp och min orädda attityd så fick vi henne att bli en underbar ridhäst. När jag blev lite äldre tävlade jag flitigt i hoppning med bra resultat! Hon flög över utan att riva. När jag var 16 tröttnade jag på hoppandet och sadlade om till westernridning. Ett val jag aldrig har ångrat. Flexibel som petit var så var det inha problem att börja med nya saker. När hon fick på westernsadeln så visste hon att det var det som gällde, och ibland så skuttade vi lite granna och det visste hon direkt, eftersom hoppsadeln då lades på ryggen. Petit var född 1994 och min älsklingshäst! Men förra året fick hon fång, illa sådan och det slutade med att vi fick ta bort henne. hon var min pärla i drygt 15 år.. Men 2010 köpte vi också en till häst. Golds Jessie James. Han är född 2008 och är en otrolig pålle! Han är en solid paint (halva quarter, och halva paint). Han var oinriden även han och dessutom undernärd. Jag kämpade med honom länge för att få honom att lita på mig och nu, 3 år senare så tror man inte att det är samma häst! Han är endast westernriden av mig och gör framsteg varje dag. Jag är så glad och stolt över honom. min egna fina häst. 
Min mamma har även köpt ett litet arabiskt fullblod född 2009. CAS Cayenne heter hon! 
men nog
om detta nu, jag tänkte börja blogga om min vardag i vårt stall i lagmansholm. Stallet är namngivet efter pärlan petit!
ska försöka hinna med att blogga om hästlivet varje dag och hoppas ni får trevlig läsning! Skriver mer sen :) 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback