Fått mycket gjort :D

Jisses vilken lång dag det har vart ;) först jobbade jag till halv fyra, sedan iväg på lägenhetsvisning direkt efter, sedan direkt till stallet där jag mockade och fixade stallet. Efter det red jag Gossen, och han skötte sig jätte bra :) fick till två byten åt varje håll, dock inte på första försöket som sist men ändå :) det går ju ganska fort när vi ska göra bytena, alltså att HAN SPRINGER FORT, men det gör ingenting såhär i början. Just nu fokuserar jag på att han ska förstå vad jag menar och att jag berömmer honom jätte mycket när han gör rätt :D men vi börjar få lite kläm på det! 

Efter det red jag Cayenne på banan också. Blev ganska mycket galopp på volterna och hon skötte sig bra! Hon tuggar ganska mycket på bettet och tar tag i det ibland, men det jobbar vi på och jag tycker hon bättrar sig för varje gång. Stundtals när hon blir riktigt mjuk och fin är hon rena drömmen att galoppera på :D 

Så idag är jag nöjd över min och hästarnas insats! Trots regn och blåst så tog jag tag i och red bägge, även om jag känner mig lite halvtrött... Men jag Kommer att sova väldigt gott inatt :D imorgon tänkte jag rida bägge igen om banan är lika bra som idag så jag hoppas inte det fryser på! 























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback