Prioriterar

Det är sällan jag träffar människor som är lika upptagna som jag. Att jobba heltid, ta hand om hästarna och hinna med kompisar. Och det finns säkert många som har det som jag som inte förstår hur man kan vara utan hobby. Vissa köper hund för att ha en anledning att komma ut, andra samlar frimärken. Jag tror det är bra för varje människa att ha en hobby. Bara någonting att sysselsätta sig med. Alla är vi olika såklart, men jag är en människa som älskar att ha sysslor. 
 
Vissa säger att jag kommer gå in i väggen innan jag är 25 för att jag alltid har så mycket bokat. Jag tror dessa individer har helt fel. Jag är en aktiv människa som älskar att ha mycket på schemat och jag kan nästan få lite krupp om jag vaknar en dag och inte har något planerat. Däremot så är jag ju lyckligt lottad med att jag faktiskt kan ta ledigt från stallet ibland. Det är guldvärt att mamma också är hästtjej så känner jag för att göra annat en dag så fixar mamma hästarna. 
 
Om man inte hade sett utveckling och lärt sig något med hästarna varje dag så kanske jag hade slutat. Eller nä, eller kanske... Just detta att se hur de formas och nya utmaningar är något som driver en framåt. Sen kanske jag inte är en tävlingsmänniska som måste komma etta, men just att vara nöjd med sin prestation och att hästen har gjort sitt bästa för din skull. 
 
Ibland kan jag dock önska att jag vann en massa pengar så jag kunde jobba lite mindre. Hästen kostar ju en hel del och det hade varit skönt om inte kassan alltid krusade i slutet av varje månad ;) men jag kanske borde köpa en trisslott ibland och hoppas på att jag blir en vinnare. 
Men med eller utan en förmögenhet så ser jag mig som en vinnare ändå. Jag har en underbar häst, fina föräldrar, underbar omgivning och jag har lyckan att få tillbringa mina dagar med dessa underbara fyrbenta pållarna! :D 
 













Postat av: Angelina

Sjukaste inlägget!! Fyfan vad bra skrivet!!

Svar: Tack Angelina! Vet att du känner som jag :D
Ida Anzén

2013-08-20 @ 11:35:25
Postat av: Fia

Ja visst tar det extremt mkt tid och kostar massa pengar, men det är så väl värt det. Tycker du är så duktig som kämpar på! Tänker ofta när jag ser din bil vid grillen att du verkligen kämpar för det du vill!! Hejja Ida!

2013-08-20 @ 16:39:11



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback