Förtydligande om Cayenne!

Ibland blir man helt enkelt trött på vissa människor. 
 
Jag vill göra ett förtydligande så att ämnet klargörs. Detta för att undvika en del skitsnack som en viss människa gärna sprider.
 
När mamma bestämde sig för att köpa Cayenne befann jag mig på Mauritius. Så jag fick aldrig chansen att provrida henne innan som mamma egentligen ville. Eftersom Cayenne hade ett föl vid sidan så fick mamma nöja sig med att skrittat ut efter en annan häst med fölet springandes med.  
 
Cayenne hade haft 2 ryttare på ryggen innan det vid två olika tillfällen där de skrittat i skogen i grupp. Ägarn förklarade att Cayenne var sutten på men inte inriden eftersom någon aldrig styrt, pillat eller överhuvudtaget tagit i tyglarna. Aldrig krävt något eller ens travat. De här två gångerna hon haft ryttare i sadeln så blev hon följehäst efter de andra. Jag har någon gång på bloggen råkat uttrycka mig med ordet "turridningshäst" vilket jag tar tillbaka eftersom det var fel. Det tar jag på mig. Jag hade inte all information på mitt bord. För det ber jag om ursäkt.
 
När  jag la upp en film på bloggen när jag sitter på henne första gången på banan så filmades det eftersom jag inte visste hur hon skulle reagera. Jag hade endast suttit en gång innan utanför banan och skrittat efter Goss ner till stallet. 
 
En häst jag inte känner är jag försiktig med, därför hade jag skyddsväst och hjälm. Jag har fått höra att jag "tar på mig cred" för något som redan är gjort. Att när jag lägger upp filmer när jag sitter upp så kan ju folk tro att det är allra första gången. Har jag någonsin sagt det? Faktum är att jag har aldrig sagt att jag har ridit in Cayenne från början. Hon var sutten på, haft sadel på sig tre gånger och ryttare vid två tillfällen. Jobbet efter det och som hon formas nu, ja, det tar jag på mig cred för. 
 
Så är det något man undrar när det gäller hästarna så är det bara att fråga, jag svarar gärna :) behövs inget tisslande och tasslande. Saker som viskas i öron som sedan kommer fram som skitsnack tycker jag inte om. Jag är inte en person som tar på mig cred för något jag inte uträttat
 
Så med detta lättat från mitt hjärta känns det mycket bättre! :D tack för mig!













Postat av: Linardon

YOU GO GIRL!!! 👍

2013-08-16 @ 16:24:18
Postat av: Pia

Hej!Roligt att se att inridningen av Cayenne går så bra och att hon sköter sig. Jag fattar precis vad du menar med inlägget,det är bara att inse att vissa har problem.......

Svar: Tack så mycket! :) ja verkligen!
Ida Anzén

2013-08-16 @ 19:49:33
Postat av: Jill

Ni/du har gjort ett fantastiskt jobb med Cayanne! Jag som har sett henne sedan hon kom till stall Petit har själv sett förändringen och utvecklingen den hästen har gått och går egenom. Strunta i dom som vill klanka ner och väljer att inte vara glada för er skull att det går så bra, dom är bara avundsjuka för att dom inte har kunskapen att göra det själva!! You go girl!!

Svar: Tack för dem orden fina du <3
Ida Anzén

2013-08-16 @ 23:26:20



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback