Utredning och badande!

Herregud så mycket jag har fått gjort idag!
Dagen började med att jag klev upp klockan 05.00. Käkade frukost och begav mig till Frida eftersom vi skulle åka till Skara med hennes häst. Han har vart halt till och från och det var dags att bege sig till klinik. Jag var chaufför och det var en trevlig åktur med Fridolin.

Väl där gjorde de hältutredning, röntgen och böjprov, och det visade sig att de inte kunde hitta något fel. Så nu skall hon sätta igång honom lite smått så vi hoppas på det bästa! Vem ska jag annars heja på på chappen??

När vi kommit tillbaka till Vårgårda igen så bjöd Sussie på jätte god middag! Spaghetti och köttfärssås, finns det något bättre??

Men jag hade ju även mitt stall kvar att fixa. Så vid 14.30 svängde jag in på Stall Petit och satte igång med alla stallsysslor. Var ju oerhört trött eftersom jag gått upp så tidigt men det visade sig att jag nog var övertrött ;) så efter att stallet var klart så var det dags för ett bad för Goss! Det var dags för hans vårbad helt enkelt :) han njöt av vattnet och ompysslingen. Sedan tog jag ut honom och skrittade honom tills han torkat. Han fick cowboy-magic i man och svans och dessutom flätade jag hela manen.

Cayenne fick också bada lite, eller benen iallafall ;) hon har aldrig blivit badad innan så man får börja försiktigt med vattenslangen, men hon skötte sig mycket bra! :D

Nu har jag precis kommit hem och är helt slut. Jisses vilken dag! Nu ska jag göra mig lite mat och bara slappa :)

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback