tillbaka på noll...

Usch, nu har jag vart sådär dålig på att blogga igen. Tro mig, jag rider och står i. Trots att det int ser ut så när jag är så tyst här :P 
 
Förra veckan var det hödags och vi fick lastat in 3 ton hö och en jädra massa spån. SKönt att veta att allt det är klart. Samma dag red jag bägge hästarna så man var rätt mör i kroppen dagen efter :P Hästarna vaccinerades också och fick vila 3 dagar efter det. Alla har olika åsikter om hur man ska låta hästen vila efteråt men jag brukar köra 3 dagar. 
 
I helgen red jag båda hästarna på lördagagen och så blev det uteritt med Elin på söndagen. Jag har hittat ett ny jätte mysig väg som vi tog. Den är lagom lång, virka 1 tim och 20 min :) 
 
Idag red jag Gossen på banan men det gick för ovanlighetens skull inte alls så bra :O vet inte vad det var med honom, eller mig :P Han var tittig och busig med mer energi än vad han brukar ha. Skulle träna på bytena och det gick helt åt fanders. Trots att när jag sist tränade det så gick det så jäkla bra... Han blev snabb och springig och jag blev lite småsur vilket han känner med en gång. Så det var bara att ge upp. Åtminstone på den punkten. Kändes som att han blev likadan som han var förr när vi tränade på bytena. Stressad och dum. Som jag trodde vi hade tränat bort nu. Aja, det är väl bara till att se det så att vi hade en dålig dag. Det kan ju inte gå as bra varje gång. Jag försöker se det positivt. Allt annat gjorde han ju bra ;) Jag får helt enkelt kanske också backa ett steg och inte kräva så mycket när det kommer till bytena utan gå tillbaka och hålla honom lugn bara som jag och Peter har tränat på. Inget att deppa för! Whoojaaaah
 
Dante fick sig en dusch och nya flätor i sin otroligt långa man idag också. Herregud, jag och mamma mätte honom häromdagen. 162 cm!!!!!!!! Minus skorna så avrundar vi neråt till 161 :P Men ändå, jäklar vad stor han har blivit. Han är en stor, mysig och väldigt snäll häst den där Dante. Vill alltid gosa och kommer alltid först i hagen. Till skillnad från Gossen som man minsann får gå hela vägen och hämta. Om man inte har nåt gott att locka med förstås ;) haha!
 
Detta är bilder som mamma tog i lördags när jag red Dante :) 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback