Ridit med mamii

Häromdagen gjorde jag och mamma ett träningspass ihop på banan. Hon red Dante och det var så kul att se hur det går bättre och bättre för dem. Dante gick i fin form och lyssnade bra på mamma. Hon utbrast vid något tillfälle att han var väldigt långsam, och jag svarade att -det är ju så du vill ha det! :P Och om mamma säger att en häst är långsam, då är den LÅNGSAM ;) Men han är långsam på ett bra sätt. Väldigt mjuk i allting och joggar nästan på stället ibland. Han är så snäll och lugn. Till och med när jag försökte gasa på honom lite mer rejält i galoppen när jag och Elin red i skogen gick det inte heller speciellt fort. Fortare, men inte fort ;) haha han är så söt. 
 
Jag och Gossen gjorde ett väldigt lugnt pass. Jag krävde inte alls mycket utan ville bara hitta tillbaka till min lugna gosse igen. Eftersom han inte riktigt var sig själv passet innan. Och till min stora glädje hade inget förstörts utan han behöll lugnet och var mer seg än pigg :P Bytena sitter inte alls, speciellt inte på en hand, men vafan, det är som en piss i havet. Det kommer när det kommer. Just nu är jag så jäkla fattig att jag inte har råd att ta några lektioner. Men det kommer bättre tider! Var tvungen att köpa mig ett par nya glasögon nu för ögonen inte vill anstränga sig, så det är en fattig månad med tävlingen och allt! Jaja, vi kommer inte sätta de på tävlingen men det gör inget. Vi ska ha kul!! :D 
 
Nu har jag jobbat klart för idag och ska ka iväg och rida. Mamma jobbar sent och hon ska iväg till Sussies för det är rea, så jag passar på att rida bägge idag en kortis! pussochkramkexchoklad
 
Har inga nya bilder så lägger upp lite från den senaste månaden :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback