Om tävlingen i lördags!

I lördags var vi iväg på tävling i Fristad hos min hemmaklubb WRSB. Årets wrsb:are skulle koras och man tävlade i 5 olika genar. Trail, western riding, wetsern horsemanship, pleasure och reining. 
 
Jag är supernöjd med Gossen. Han spårade iofs i horsemanshipen och pleasuren. När man är ute på spåret allihopa, då blir det pannkaka av allt. När alla hästarna ska galoppera samtidigt och det blir krockar här och där. Och sanningen är att det inte är hans fel. Det är mitt. Jag sitter och spänner mig och blir nervös och då blir han lite tokig. 
Men jag ska välja att inte lägga någon energi på det. Det var bara en liten del utav hela tävlingen. I alla de andra klasserna gjorde han sitt bästa för mig. Vi tog oss igenom en hel trailbana utan större misstag. Grinden fullföljde vi inte helt och hållet. Vi stängde den inte då han blev lite nervös där men bron och alla andra kringelikrokvägar lösta han fint :D I western ridingen skötte han sig kanon också. Var lugn och följsam genom hela mönstret. När det var dags för reiningen var vi båda ganska trötta och jag tänkte att jag bara går in och tränar lite. Och vad händer då? Jo, det går så jäkla bra!!!! Han lydde så jäkla fint och väntade på mig vad jag skulle be om och var hur bra som helst. Han satte under sig i stoppen kanonfint (dock var det dåligt stoppunderlag) och rollbacksen var nog de bästa vi nånsin gjort! Så himla kul att få lämna en tävling med den känslan. 
 
WRSB:s tävlingar är alltid så mysiga tycker jag. Alla är så stöttande och alla hejar på alla. Man ger varandra tips, råd och feedback! En stor eloge till WRSB som andordnade en sån trevlig dag för de tävlande! 
 
Tack till mamma och Agnes som hänge med som hjälpredor. Allt blir smidigare och lättare. Puss på er.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback