Heldag hos Malin Andersson!

Hej allihopa!
 
Vart lite dålig på blogga de senaste dagarna men det har helt enkelt inte funnits tid :P
 
I lördags red jag bägge hästarna en kortis på dagen. Hände inget speciellt och bägge hästarna skötte sig fint. Dock var det båda rätt så sega så det kändes bra att bara göra nåt lätt och enkelt :) 
 
Igår åkte jag och Gossen 1 timme och 30 minuter neråt i landet och hälsade på Malin i Frillesås! Hon hade lagt ut på facebook att hon skulle träna trail och jag kände att jag ville haka på det! Jag älskar ju att åka till nya ställen och få mycket miljöträning. Ju mer ju bättre! Det blev ju totalt 3 timmars restid så det blev att vi var iväg hela dagen men det var det värt!! Malin är en urgullig tjej och vi hade det jätte trevligt. Man kan byta tips och idéer vilket är skitroligt! Trail har jag däremot aldrig tränat ordentligt. Och en grind har vi aldrig tagit oss igenom. Men det gick bättre än vad jag trodde faktiskt! Det var en repgrind och jag vet att han reagerat mycket på det innan eftersom han är så nojig för tråd. Men när han väl märkte att det inte gav någon stöt så vart det lugnt! :D 
Elin var och red Dante också samma dag. Dem gjorde ett pass på banan och det hade gått finfint! :) 
 
Idag har Gossen fått vila och mamma har ridit på Dante! Det gick kanonbra :D Härligt att se henne ta för sig mer och lita mer och mer på Dante! Han är ju otroligt snäll den stora hästen. Var kul att se henne hitta några av hans knappar och han gick stundtals superfint! En nöjd mamma och en nöjd Dante. Perfekt!
 
Imorgon ska jag och Elin ge oss ut på en go uteritt. Ska bli jätte kul och skönt att komma ut på vägarna och skogen! 
 
 
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback