Det bittraste inlägget nånsin

Nu kommer åtminstone mitt bittraste inlägg nånsin. Det må vara löjliga saker att gnälla över, men jag tänker göra det ändå. 
 
Första punkten handlar om detta förbannat tråkiga vädret. Varenda jävla gång nu när jag vart i stallet så börjar det regna så fort jag går ut för att hämta hästarna. Det räcker att jag sätter min fot äver tröskeln så öppnar sig himmelen och jag blir dyngsur. Vad resulterar detta i? Pisseblöta hästar som man inte vill lägga en sadel på innan de har torkat. Och jag må vara en som gärna lägger många timmar i stallet men ibland vill man bara att allt ska gå lite snabbt och smidigt. Så jag strejkade mot vädret, drog på mig regnrocken och longerade Gossen istället. Regnet öste ner och Gossen blev lite putt för att han var tvungen att jobba i skitvädret. Och där stod jag, i mitt tält till regnrock, vatten i skorna, slickat hår och jag kunde ju för fan knappt se nåt för att jag hade så mycket vatten på ögonlocken. Men vet ni vad det bästa var? När jag satte mig i bilen för att åka hem, DÅ SKEN SOLEN!!
 
Nu vill jag inte ha mer otur med vädret. Det har ju vart uppehåll nästan hela dagarna tills jag ska spendera tid med hästarna. Regn gör allting tråkigt. Visst, man känner sig hurtigare när man ridit ett pass i ösregn, men vem kommer ihåg det egentligen. Kan inte bara soljäveln skina lite på mig istället! Det är inte jätte mycket jag begär. Jag får säga upp mig från jobbet så jag kan variera mina ridtider bättre. Haha nä, men ni fattar vad jag menar. Man blir lite trött. 
 
När jag ändå är bitter kan jag berätta om fler saker som gör mig förbannad i vardagen. Så arg att jag sitter och gapar i hopp om att någon ska höra mig. Kan ni gissa vad det är? 
Jo, dessa bilförare som inte har på vägen att göra. Allvarligt talat. När hastighetsgränsen säger exempelvis 80 vid en fartkamera så kan du gott och väl köra i 80. Till och med lite snabbare men jag förstår de som inte vill chansa. Men dessa stolpskott som trampar på bromsen och ska fisa förbi i 60 för att de är livrädda att de ska fastna på kort och få hem en böter i brevlådan. När det står 80 så kan du köra i 80 din tomte!! Samma på sträckor där det är 60 och folk kör i 40, alltså oh my god, jag kokar över då. Man har full förståelse när det är en hästtransport, lastbil eller liknande. man har överseende med dem, men snälla Agda 70 plus, kör inte bil om du inte kan köra i den hastigheten som anvisas. Du utgör en större trafikfara när du tvärnitar och har världens största sten under gaspedalen, än om du kör i rätt fart. Dessutom när det väl blir tvåfiligt och man kikar in i bilen som bromsat upp hela E20, så sitter det oftast en person där som har näsan precis över ratten och bara blickar framåt. Helt totalt ovetandes om att denne har en kö på över 1 km bakom sig. 
 
En sista grej när jag ändå spyr ut galla över folk som gör mig irriterad. För några veckor sedan var jag på Ica. Skulle göra den vanliga vardagshandlingen. Ett packe mjölk och lite mat liksom, ingen big deal. Och så när man står i kassan och ska lägga upp sina varor så står personen bakom mig, en person jag aldrig sett såklart som det brukar vara när man är på stormarknader, och denne står så jävla nära. Luktar jag gott? Vill du ha en autograf eller vad är det frågan om? Jag kan nästan känna flåsandet i nacken när man lägger upp sina tamponger på rullbandet. Det slår mig att hon dessutom granskar vilka varor jag lägger upp. Jag är en person som inte gillar alltför mycket närhet och tycker att man kan väl hålla lite avstånd i kön. Så jag säger rätt ut till damen ”Ursäkta mig men måste du stå så nära?” Hon kastar en blick på mig precis som att jag kallat henne dum eller tjock och tar ett steg tillbaka. ”Tack” säger jag och går fram och trycker min kod på kortläsaren och då minsann höll hon sitt avstånd. Men tänk på det ibland när ni handlar, folket står fan nästan på en. Precis som att det skulle gå snabbare för dem att rida på din rygg ut från affären. Jisses...
 
Nääää, men nu har jag nog fått ur mig mina aggressioner för idag. Kan detta vara mitt bittraste inlägg nånsin? Det tror jag också. Nu ska jag bli positiv igen!
 
Fler bilder från när Emmy fotade kommer här! :D 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback