Söndag+måndag!

Igår gjorde jag nånting som jag inte gjort på många MÅNGA år! Jag tränade fotboll, jisses vart har konditionen tagit vägen?!

 

Jag var verkligen helt slut när jag kom hem igår sent på kvällen. Det jag gjort under dagen var först att jobba och vi hade sjukt mycket att göra, sedan åkte jag till stallet och red Goss, och sedan tränade jag fotboll.. Som sagt, helt slut var jag ;) passet på gossen som jag gjorde kändes lite slarvigt från min sida. Hade bråttom och red mest igenom honom en stund.

 

Idag däremot red jag honom igen och mycket noggrannare :) nu när han börjar sätta päls så blir han väldigt trött och seg. Så jag kände att jag skulle träna på något långsamt och lugnt ;) så det blev till att träna på joggen. Och som han glänste, lyssnade hela tiden och gjorde mycket övergångar från skritt till trav till galopp. Jag var supernöjd med han efteråt och han såg så nöjd och belåten ut. 😃

Cayenne har jag också ridit idag. Hon var lugn och stabil och där tränade jag på galoppfattningar. Och som även hon glänste?! Inte en enda fel galopp och hon var kvick med fattningarna. Ingen slängtrav och hon kändes så lyhörd rakt igenom! Riktigt stolt över passet på henne idag :D man känner att hon tycker att det är roligt att göra rätt och är mycket mer samarbetsvillig än innan! Duktig flicka :D


Ville ha nåt roligt foto, så varför inte ställa sig i sadeln och ta kort därifrån? ;D haha

 
Titta så mysigt det är i lösdriften nu? Så gosigt dem har det där inne :) hästarna går nu på lösdrift dygnet runt! 
 
 
 
Nu är det höst!!! 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback