Man är ju igång!!

I måndags var det full rulle på gården. Jag gjorde ett pass på banan och mamma longerade Cayenne. Tror aldrig Cayenne har rört på sig så mycket som hon gör nu, vilket är väldigt bra. Även om hon inte blir jätte trött fysiskt varje gång så blir hon det åtminstone psykiskt. Dessutom så behöver hon jobba lite på den där magen, (trots att veterinären sa att hon inte var tjock...) haha! Hon gör iallafall framsteg hela tiden och jag tycker hon anförtror sig mer och mer till både mig och mamma :)


Igår var jag i full gång också. Red ut Goss i skogen först. Tog en härlig skrittrunda då jag kände att vi behövde ha en paus i "tränandet". Var jätte fint väder och Gossen var på topphumör så det var skoj! Däremot så tappade han en sko när vi var ute :/ fandå... Menmen. Har pratat med hovslagaren, som för övrigt hoppade på kryckor nu!! Men han skulle komma så fort han frisknat till :)


Efter uteritten red jag Cayenne på banan. Pigg och alert som vanligt, hade lite strul med vänstergaloppen och fattade fel ett par gånger, men hon gjorde det bra ändå. Hon börjar bli stabilare och uthålligare även i vänster varv som är hennes svagare. Efter passet var jag jätte nöjd och Cayenne likaså :)

 

Dem tråkigaste bilderna (tycker jag) är dem som är tagna från hästryggen, men vad gör man när man rider ensam?! Hoppade åtminstone av så ni fick en lite bättre bild på den gula pållen! ;)

 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback