Uteritt i hemsjö!

Igår var jag ledig. Låg nyvaken i min säng när Jill hörde av sig och frågade om jag ville komma till henne med Goss för en lång uteritt. Jag hörde ju hur regnet öste ner utanför och kände först "nääää, det orkar jag inte!" Men sen ju mer jag funderade på det, ju mer taggad blev jag. Så det slutade med att jag flög upp ur sängen och drog till stallet. Lastade Gossen, packade allt och åkte till hemsjö!

 

I ungefär två timmar klättrade vi, galopperade och gick igenom djupt vatten i skogen. Helt underbart var det och vi fick endast några få regndroppar på oss trots att vi utrustat oss med regnrock och tjocka kläder! Gossen blev svettig av den långa ritten men tappade aldrig energin! :D

 

Idag får Goss vila, plus att jag jobbar 12-19.30.. Men han har nog träningsvärk idag efter all klättring så det är gott för han att vila :)

 

 













Postat av: Jörn Kutzner

Hälsningar från MZ Ana Cera (Cayennes föl). Fick henne i julklapp. Hon är på väg att blir en skönhet.
Likheten med mamman är slående.

Svar: Åh vad kul att höra! Vart i Sverige befinner hon sig? :D MZ Ana Cera var gudomligt söt som föl! Såg henne när vi hämtade Cayenne :) har du någon bild på hur hon ser ut nu? Kul att du tog kontakt :D
Ida Anzén

2014-02-23 @ 13:55:22



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback