Stort leende!

Jag har gjort det! Jag har galopperat på Cayenne för första gången :D 
 
Idag var Emmy med i stallet och vi skulle träna med Cayenne. Gossens sår ser fortfarande rätt läbbigt ut så jag tvättade det igen och låter det vila. Han är inte halt, inte öm och inte varm, men jag vill inte att det ska komma massa skit i där och det går inte att lägga ett omslag precis där medan jag rider eftersom såret är precis på hans ball.
 
Men vi tog upp Cayenne till banan och först red jag en stund i skritt och trav. Sen satte Emmy en lina så vi longerade henne med mig i sadeln. Och vi har alltså galopperat! :D cirka tre varv åt varje håll och hon var så duktig! Hade lite problem med att få vänstergaloppen men på tredje försöket gick det :) högergaloppen fattade hon direkt och hon har en jätte härlig galopp! Korta steg men inte alls skumpig ;) så med ett stort leende på läpparna åkte jag ifrån stallet idag! 
 
Tack Emmy för all hjälp idag :D utan dig hade det inte gått! Tjooohoo
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback