Nöjd flicka!

Nuså, nu står hästarna och äter lite kraftfoder innan de ska släppas ut!

Var på ganska dåligt humör idag när jag kom till stallet. Har haft massor att göra på jobbet och jag brände mig som fan på armen så jag var lite putt. Men efter att jag red Goss kan jag inte annat än att le. Tränade western riding mönster och han skötte sig kanonfint! Lyssnade hela tiden och övergångarna satte han perfekt!

Sedan red jag på Cayenne. Framsteg varje gång verkligen! Vi har precis börjat träna sidepass och idag gjorde hon det åt bägge hållen jätte fint. Bara två-tre steg men ändå :D travade några varv på fyrkanten och sedan har vi även galopperat för andra gången! Även idag hade vi lina som mamma höll i. Gick också skit bra. Hon fattade bara fel galopp en gång idag så det är framsteg ifrån fel tre gånger senast :D däremot när man ska sakta av ifrån galoppen så tvärnitar hon. Det är något vi måste jobba med så att hon går från galopp, till trav eller skritt. För tvärnita varje gång går ju inte ;)

Hur som helst, jag tror att det går så bra med galoppen för att hon litar verkligen på mig. Och det känns väldigt bra!

Dessutom var vi 3 stycken på plats idag så Roger har filmat galoppen. Kanske inte är det vackraste ni sett men det kan man inte förvänta sig ;) haha! Lite flaxigt och flängigt men hon galopperar iallafall! Lägger ut filmen om en liten stund så håll utkik!

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback