Gräver lite djupare...

Nu är det 6 månader sedan som CAS Cayenne blev en familjemedlem hos Stall Petit. Man lär känna henne bättre och bättre varje dag och tycker om henne mer och mer hela tiden. Det är snart ett år sedan som vi avliva Petit och jag trodde inte att det skulle kunna gå att tycka om en ny häst lika mycket som man tyckte om henne... Petit kommer alltid att ha den där speciella platsen i mitt hjärta, men jag är ändå så otroligt glad över att det funkar så bra med Cayenne... Cayenne må ha ett jävlar anamma och hon är en häst med stark vilja. Men hon är så himla mysig och vi har kommit så långt på det här halvåret. Hon har utvecklats något otroligt!
 
Petit och Cayenne är inte ett dugg lika. Visst, de är arabiska fullblod bägge två och har samma färg, men till personligheten så skiljer dem sig mycket. Cayenne är mycket tuffare och självgående än Petit var. Petit var lite som en hundvalp som ställde upp i alla lägen utan sura miner, Cayenne å andra sidan testar gärna om det går att busa sig igenom ;) Men jag gillar det med henne, jag gillar att hon inte påminner om Petit alls. Och det tror jag är bra, annars hade man jämfört dem hela tiden.
 
Jag tänker ofta på min fina fina Petit som togs ifrån oss, men kan ändå känna att hon hade ett jätte bra liv med mycket glädje och individer som älskade henne. Jag kommer nog aldrig hitta en häst som är så snäll som hon var.
 
Jag har fått kommentaren ibland "Men hon ser ju likadan ut som Petit!" Men det gör dem inte. Cayenne har mycket mer "arabkropp" än Petit. Petit var lite biffigare och hade längre ansikte. Svårt att förklara, men jag tänkte lägga upp några bilder nu och jag hoppas att ni ser att dem är olika precis som jag ;)
 
 

Petit född 1994
 
 
 
 
 
 
 
CAS Cayenne född 2009
 
 
 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback