Anmäld och klar!

Nu har jag anmält mig till två tävlingar :) 14/9 och 21/9. Känner mig laddad och uppspelt. Däremot så lovade jag mig själv att jag inte skulle tävla i Ulricehamn mer eftersom det gick käpprätt åt skogen sist jag var där, men jag anmälde mig dit ändå. Kanske blir totalflopp denna gången med men nu har jag åtminstone inga förväntningar på den tävlingen. Sen har jag inte anmält mig till någon klass där alla hästar är på banan samtidigt. Jag har helt enkelt insett att stilgrenarna när alla är längs fyrkanten inte funkar för mig och Goss. Han ser det som en tävling i vem som kan springa snabbast typ. Speciellt i Ulricehamn där ridhuset är väldigt litet. Han blir stressad av hästarna som är nära bakom och kan inte koppla av alls. 
 
Så den 14/9 ska jag tävla western riding och reining. Då ska jag fokusera på att han lyssnar och inte bara rusar iväg som han gjorde sist. Skulle han balla ur så får jag helt enkelt diska mig och gå ut därifrån! 
 
Den 21/9 är det i fristad. Min hemmaklubb och där har det aldrig fått dåligt för mig direkt. Det är klubbmästerskap också :D En tävling som jag tycker extra mycket om eftersom tävlingsbanan är stor och folket är supertrevliga! 
 
Lägger upp en bild ifrån en hopptävling med Petit. Det är säkert 10 år sedan. Oj vad tiden går fort ;) 
 
 
 
















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback