Tiden rinner iväg!

Nu har jag äntligen lagt mig i sängen. Det har vart en lång dag!

Jag jobbade till fem och åkte efter det direkt till stallet. Blev jätte glad när jag kom fram eftersom mamma hade mockat och fixat allt! Lite bortskämd idag ;)

Jag ställde Gosselito vid bindbommen och borstade av honom och tog sedan upp honom till banan för att longera. Tycker det är bra att variera sig lite och longera är nyttigt!
Han skötte sig riktigt bra och det blev mycket ökad trav och en del galopp. Trots att jag inte hade någon inspänningstygel eller nåt så krökte han på nacken och jobbade med ryggen. Efter en liten stund så hade han fått upp ett riktigt härligt flås och längde på travstegen mer och mer och hade ett bra tempo rakt igenom! Galoppen gick också riktigt bra. Lugn och harmonisk :)
Efter jag longerat i ca 30 min så hoppade jag upp på honom, utan tyglar och utan sadel och skrittade en stund. Var nyfiken på om han var lika lydig ändå, och det var han! ;)

Imorgon tänkte jag rida en sväng i skogen och klättra lite. Vad längesedan vi tog en tur mellan träden så känner mig sugen på det, och Gossen lär uppskatta det. Det är nåt av det roligaste han vet ;)

Har tyvärr inga bilder ifrån idag, var lat med kameran ;)

Nu tänkte jag sova! Hade gött :)

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback