Ifrån igår!

Hann inte skriva igår, så jag får blogga om det nu istället.
Igår så blev det först lite pill i stallet. Flyttade över de glimmande accessoarerna till den röda filten som skall användas på första tävlingen.

Jag tog in Gossen och man såg inte att han var gul över huvudtaget, han var mörkbrun. Han hade rullat sig i den värsta smutsen och det tog mig en timma att få han ren ;)

Sedan gjorde vi ett skrittpass. Nu när marken smälter så har det blivit kärllossningar i marken så jag skrittade i allén fram och tillbaka för att träna på att han skulle lyssna på mig även där. Men det gick åt helvete rent ut sagt. Han var fokuserad på allt annat förutom mig. Efter en halvtimma gick det väl lite bättre men jag var inte nöjd!

Idag blir det nya tag!!!!! ;)
Dessutom kommer hovslagaren idag och vi ska hämta hö. Mycket som ska göras idag men jag är ledig ifrån jobbet iallafall :)

Här är bilder ifrån igår.

















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback