Det flyter på!

Idag har jag varit rätt hurtig! Vid elva var jag på Rogers jobb och bytte till sommardäcken :) efter det åkte jag direkt till stallet.

Jag longerade Cayenne på banan och hon var jätte duktig! Inga dumheter alls utan hon travade på i ett bra tempo. Innan så har hon liksom tröttnat efter 3-4 varv men idag flöt allting på och hon travade på som om hon inte gjort annat :D skönt att hon lärt sig longering nu! Gav henne mycket kärlek och höll inte på sådär jätte länge eftersom hon var så duktig!

Sedan var det Gossens tur. Han fick faktiskt på sig engelsksadeln idag (vet att det är bra att variera sadel ibland så trycket inte alltid blir detsamma). Blev mycket ökad trav och kontraställa. Precis som igår så tränade jag mycket tempoväxlingar och han blir bättre och bättre varje gång!! Idag är jag en oerhört stolt matte :D skönt när det flyter på! Sen blåste det ju riktig storm idag och det kändes skönt att hästarna inte reagerade på det :)

Däremot när jag kom till stallet idag och såg hur Goss såg ut kunde jag inte hålla mig för skratt! Han var så skiten så man såg knappt att han var gul ;) haaha!

Snart skall jag åka iväg och jobba så vi hörs :D














Postat av: mamma

usch, va det blåser tycker Cayenne

Svar: Ja men det gjorde det verkligen! Jag förstår henne ;)
Ida Anzén

2013-04-18 @ 17:27:41



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback